Am citit recent două articole care m-au pus pe gânduri cu privire la rolul de mamă. Articolele vorbeau despre presiunea ce o pune societatea și mama pe ea însăși de a se da copilului, uitând de sine insăși și ajungând la epuizare sau depresie. Am, pe de-o parte, norocul de a avea un soț care mă ajută, iar, pe de altă parte, ȘTIU și ACCEPT că trebuie să cer AJUTOR. Altfel, nu m-aș mai regăsi pe mine printre schimbat de scutece, alăptat și monitorizat constant bebele pentru că e la vârsta la care merge de-a bușilea, se ridică în piciorușe, e super-activ și super-curios.

Așadar, zilele acestea, mi-am luat răgazul să visez la ce-mi doresc să primesc în dar de ziua mea, deși mai este mai bine de o lună până atunci.  Știu că nu voi primi tot ce-mi doresc, dar lista asta îmi va servi drept ghid atunci când voi vrea să mă cadorisesc singură.

Ca toată lumea, în primul rând, îmi doresc sănătate, liniște în suflet și pace pe pământ 🙂 . Iar în al doilea rând, celelalte lucruri materiale și nemateriale se regăsesc inventariate mai jos:

  1. Domeniu + hosting pentru blog, iar cea mai bună variantă pentru hosting (a se citi „ieftină”) am găsit-o la spatiul.ro. Deja i-am comunicat soțului meu această dorință, așa că în curând mă voi muta în casă nouă 🙂
  2. Tricou cu mesaj de la #Coolta de pe erisdesign.ro Oscilez între Metanoia și Mudita. Așa că cine vrea să mă surprindă poate alege în locul meu. Sau să le ia pe ambele :)) Prețul pentru un tricou poate părea mare, dar ținând cont că e realizat de un designer român și că e mai deosebit, cred că își merită toți banii. Și sigur arată mai bine decât un tricou de la Zara sau H&M.
  3. Geantă tip carte cu coperți vintage. Am vazut-o prima dată aici. Mi-ar fi folositoare și pentru laptop, având în vedere că mi-am luat unul nou destul de scump, așa încât bani de geantă nu mi-au mai rămas. Aici, am niște așteptări de la scumpa mea surioară, Diana…
  4. Cafeaua bunicii de la Atelierul de cafea. Are în compoziție 50% năut și sunt curioasă să încerc și o altfel de cafea, având în vedere că n-am mai băut vreuna specială de ceva vreme. Ce să mai spun ca sunt zile în care apuc să beau 2-3 guri dimineața și atât. Și mă trezesc după-masa că n-am avut vreme să-mi beau cafeaua pe îndelete… de vreo 11 luni încoace. Cafeaua se poate cumpăra de aici.
  5. Mai doresc să-mi vopsesc o poșetă mai veche din piele galbenă (mare greșeală – că s-a luat pe ea vopseaua după blugi și alte haine purtate). Am văzut că în Cluj se poate vopsi la spălătoria Clean and go. Aș putea plăti eu cei 75 de lei, dar ar trebui să fac două drumuri, pentru dus și pentru adus poșeta, iar zilele acestea Mihail și teza de doctorat îmi ocupă tot timpul (vorba unui clasic în viață: Trăim în România și asta ne ocupă tot timpul). Mi-ar plăcea să fie de un vișiniu închis. Poate așa va fi mai ușor de întreținut.
  6. Produse cosmetice bio-eco. Aici nu-mi doresc multe: un săpun bun (care să facă și spumă și să nu-mi lase pielea uscată), dar aici n-am în vedere o marcă anume și o cremă de mâini pe care s-o am mereu în poșetă, mai ales că de la 1 septembrie mă reîntorc la birou. Bineînțeles că pe jolie-cosmetics.ro am văzut și o serie de pachete cadou care mi-au făcut cu ochiul, dar lasă, că aștept și până la Crăciun pentru o așa surpriză 🙂 . Am ales această marcă că există posibilitatea de a dona pentru Touched Romania, o organizație care sprijină mamele și copiii rămași fără ajutor. De asemenea, 5% din valoarea unei comenzi de pe jolie-cosmetics.ro se duce tot către acest ONG.
  7. Un ceas – că oricum la noi în casă ora exacta e dată de Mihail 🙂
  8. Și cărți, cărți, cărți. Mi-aș dori multe cărți, dar pe de-o parte n-am când să le citesc, iar pe de altă parte, nici nu vreau să-mi umplu casa de ele pentru că am tendința să le simt ca pe o povară: cărți care TREBUIE cititie. Așa încât am o listă care însumează DOAR 1.071 de pagini, adică 5 cărți:
  • Aventurile lui Habarnan și ale prietenilor săi de Mikolai Nosov. Aceasta a fost cartea pe care am îndrăgit-o cel mai mult în copilărie. Poate prea mult, că am lasat-o fără coperți… Și aș vrea să încep să-i citesc și lui Mihail din ea, mai ales că, dacă-mi amintesc bine, cartea are și ilustrații. Dar mi-aș dori să fie exemplarul cu coperțile albastre pentru că am văzut că sunt mai multe ediții.. (Mai am și pretenții 🙂 )
  • Copilul invizibil de György Gáspár – Cred că pentru a fi părinți buni, trebuie să ne uităm puțin înăuntrul nostru, să căutăm copilul din noi.

Copilul invizibil îi invită pe părinţi să descopere metodele esenţiale prin care îşi pot ajuta copiii să crească frumos — punând accent pe înţelegerea de sine a părinţilor.

  • Împreună la bine și la greu de Harville Hendrix, Helen LaKelly Hunt – Venirea unui copil schimbă puțin dinamica unui cuplu. Însă, oricum, cred că mereu trebuie să lucrăm la ceea ce se numește „casă de piatră”.

„Împreună la bine și la greu“ este o hartă esențială și accesibilă pentru construirea unei căsnicii puternice în lumea modernă. Este un plan strategic pentru crearea unui parteneriat mai puternic și mai satisfăcător al zilelor noastre.

  • Arta simplității de Dominique Loreau – Cateodată simt că pică casa pe mine de lucruri… Sau că mă complic încercând să simplific, așa că am nevoie de inspirație proaspătă.

Spatiu, lumina si ordine, iata de ce are nevoie omul ca sa traiasca, pe langa o farfurie cu mancare si un pat.

  • Rețete vegane fără foc (ediția 2016) de Ligia Pop – Vreau să mâncăm rapid, gustos și sănătos, mai ales în zilele acestea călduroase de vară.
De aceste retete se pot bucura toti cei care doresc un stil de alimentatie mai sanatos.
A, și somn mai îmi doresc. Mult somn. Nu peștele, ci acea „stare fiziologică normală și periodică de repaus a ființelor, necesară redresării forțelor” (Dex online). Dar acest cadou cred că-l voi primi abia când Mihail va merge la facultate… Sau, cel puțin, așa am înțeles de la alte mămici „cu experiență”.
Și, dacă mai aveți răbdare cu mine… mi-aș mai dori ca toate darurile să fie împachetate frumos și să primesc cuvinte frumoase așezate pe câte o felicitare.