Pentru mine, în urmă cu vreo 10 ani, joia era joia de folk (în Cluj se organizau concerte de muzică folk în Autograf, iar mai apoi în Irish Music and Pub). Apoi o bună perioadă a fost doar o simplă zi. Joia de acțiune este o zi pe săptămână în care îmi doresc să fac ceva ce mi-am propus mai de mult timp, dar nu am apucat sau am uitat, o zi în care să mulțumesc cuiva, să citesc ceva interesant, să încep să fac lucrurile altfel. Dar joia de acțiune, mi-ar plăcea nu să fie doar despre mine. Mi-ar plăcea să inspir la acțiune și alte persoane care vor poposi pe acest blog, să promovez ideile/ blogurile care-mi plac și să pot să regăsesc aici anumite idei atunci când rămân fără inspirație. Aici se regăsește primul articol din această serie.

1. Câte un lucru pe zi  – asta e ceea ce recomandă Mel Robbins*. Să realizezi câte un lucru important, care are impact mare pentru tine, profesional sau personal.  Iar pentru o proaspătă mamă care dorește să mai facă într-o zi și altceva decât să îngrijească copilul/ copii din dotare, acest video poate fi inspirațional. Eu, însă, mi-am propus ca cel puțin de două ori pe săptămână să fac ceva care contează cu adevărat (adică să încep cu pași mici). Mi-am ales marțea și joia.

*Mel Robbins  este comentator CNN și speaker motivațional. A scris și cartea The 5 second rule (Ideea principală a cărții e să numeri 5 secunde în sens invers și să te apuci de ceea ce ai de facut când termini de numărat fără a mai sta pe gânduri). 

2. Rețete cu ce ai prin casă. Aici găsești un fel de aplicație unde introduci ingredientele dorite și vezi ce-ți recomandă. M-am gândit că mie mi-ar fi mai util acel site dacă aș scrie mai degrabă ingredientele pe care le am deja prin casă. Evident, s-ar putea să am nevoie de ingrediente suplimentare, dar ideea este să fiu mai creativă în bucătărie și să utilizez punguțele cu fel de fel de resturi de alimente.

Nu știu dacă se întâmplă și la voi, dar eu de multe ori rămân în pană de idei de gătit sau gătesc cam aceleași mâncăruri clasice (noroc cu soțul meu, Cosmin, care încearcă măcar lunar rețete noi. Mai mereu cucerește prietenii care ne vin în vizită). Astfel, mi-am propus pe de-o parte să încerc rețete noi și pe de altă parte să utilizez cât mai mult din „chestiile” pe care le avem prin casă (gen, orezul ăla sălbatic de vreo 100 gr. uitat printr-o pungă).

3. Produse cosmetice bio. În 2018 mi-aș dori să investesc mai mult în produse bio, de calitate, însă voi începe cu pași mici. La început voi încerca săpunurile, iar când mi se va termina mascara, voi încerca una nouă.

 

Nu știu alții cum sunt, dar eu, simt că am de lucru până joia viitoare. Sper să gătesc ceva bun și nou, să încerc un săpun bio și să continui să fac câte un lucru care contează cu adevărat de cel puțin două ori pe săptămână. 🙂

Sursa foto: pexels.com